У сучасних умовах все більшої актуальності набуває здоров’язберігаюча організація навчально-виховного процесу в дошкільній та початковій освіті. Акцент в охороні здоров’я зміщується у бік активної участі в ньому самих дітей за рахунок підвищення рівня знань і оволодіння вміннями та навичками з основ формування здорового способу життя засобами гігієни і фізичної культури, активної рухової діяльності.
Відправною точкою при організації рухового режиму дітей є природна потреба дитячого організму в русі. Вона становить в середньому від 10 до 12 тисяч локомоцій за добу для дітей віком 5-6 років, 10-15 тисяч – для дітей віком 6-7 років. Близько 60-70% цієї кількості рухів повинно припадати на період перебування дитини в освітній установі.
Профілактиці стомлення, порушенню постави, зору сприяють фізкультхвилинки. Фізкультхвилинки, що проводяться на кожному занятті (уроці), розглядаються не просто, як елемент рухової активності для переключення уваги дітей на інший вид діяльності, а як реально можливий чинник формування здоров’я.