1. Спершу м’ячик покатаєм
М’язи стоп порозминаєм.
Розім’ялися гарненько,
Підем далі ми швиденько.
Дитина катає м’яча вперед-назад, спочатку однією ногою, потім іншою.
2. Ось ми маємо серветку –
Нам її згорнути треба.
Будем так її згортати,
Щоб до кубика дістати.
Дитина сидить на підлозі, зігнувши ноги. П’яти щільно притиснуті до підлоги і не відриваються від неї протягом всієї вправи. Рухами пальців ноги треба підтягнути під п’яту серветку, на якій лежить кубик. Вправа виконується спочатку однією ногою, потім другою.
- От серветку ми згортали
І до кубика дістали.
Мусять ніжки відпочити,
Будем їи масаж робити.
Дитина сидить на підлозі з витягнутими ногами – коліна випрямлені. Великим пальцем ноги проводить по підйому іншої ноги у напрямку від великого пальця до коліна. «Погладжування» повторити 3-4 рази спочатку однією ногою, потім іншою.
- Досить вже відпочивати,
Килим мусимо прибрати.
Хтось розкидав речі ці,
Треба нам їх позбирати
І до купи поскладати,
Відібрати, що до чого
І покласти на місця.
Дитина сидить на підлозі з зігнутими колінами. Пальцями ніг дитина збирає різні дрібні предмети, розкидані на підлозі й складає ці предмети з однієї купки в іншу, намагаючись не впустити предмет при цьому. Вправа виконується почергово кожною ногою.
- Трохи з вами ми прибрали,
але ще не малювали.
Олівець візьмем швиденько,
Притиснемо його гарненько.
Ніжкою його тримаєм,
малювати починаєм.
Хай малює кожен з вас,
Те, що бачить навколо нас.
Дитина олівцем, затиснутим пальцями ноги, малює на папері різні фігури, притримуючи папір іншою ногою.
- Ніжки наші зупинились,
Мабуть трохи вже стомились.
Треба їм відпочивати,
Будем з вами в „гусінь” грати.
В гусінь грати нам нетяжко,
Пальці ніг згинать неважко.
Щоб гусінь рухалась швиденько,
П’ятку підтягніть гарненько,
Спершу пальці, потім п’ятка –
Ось для ніг яка зарядка.
Гусінь рухається вправно,
Нам від цього дуже гарно.
Дитина сидить на підлозі, коліна зігнуті, п’яти притиснуті до підлоги. Згинаючи пальці ніг, дитина підтягує п’ятку вперед до пальців, потім пальці знову випрямляються (імітація руху гусені) – п’ятка рухається впреред за рахунок згинання і випрямлення пальців ніг до тих пір, поки пальці можуть торкатися підлоги. Вправа виконується двома ногами одночасно.
- Дуже гарно з вами грали,
Зараз ніжки поскладали.
Маємо носки і п’ятки,
Треба їх нам так з’єднати,
Щоб кораблика впізнати.
Дитина сидить на підлозі, коліна зігнуті. Притис каючи підошви ніг одна до одної, намагається випрямити коліна до тих пір, поки пальці та п’яти ніг можуть бути притиснутими одна до одної (намагається надати ступням форму кораблика).
- Приготували ніжки,
Пообертали трішки.
Будемо їх обертати,
В повітрі кола малювати,
Носки і п’ятки розминати.
Дитина сидить на підлозі з випрямленими колінами. Обертає стопи ніг, роблячи кола в повітрі в двох напрямках.
- У наших діток
По дві різні ніжки.
Одна – ліва, друга – права.
Але вони роблять вправи.
Поєднали ми носки,
Зажурились п’яти,
Мусимо ми їх з’єднати.
Ось по черзі вправно,
Робимо ми вправи гарно.
Дитина сидить на підлозі, коліна зігнуті. Підошви ніг поставити на підлогу (відстань між ними – 20 см), зігнуті пальці ніг спочатку зближаються, а потім розводяться в різні сторони, при цьому п’яти лишаються на місці. Вправа повторюється декілька разів).
- Барабанять наші ніжки,
Годі нам сидіти,
Треба походити,
Потім постояти,
Ніжки порівняти.
І гайда на п’яти,
Ходити по кімнаті.
Дитина, сидячи на підлозі з зігнутими колінами, не торкаючись п’ятами підлоги, рухає
|