Динамічні фізкультхвилинки
«Австралійський дощ»
Усі стають у коло. Ведучий показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.
- Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
Піднімається вітер. (Потираємо руки).
Падають перші краплини дощу. (Клацаємо пальцями).
Почалася справжня злива. (Плескаємо долонями по стегнах).
Злива перетворилася на бурю. (Топаємо).
Ось буря стихає. (Плескаємо долонями по грудях).
Стихає злива (Плескаємо долонями по стегнах).
Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацаємо пальцями).
Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Усі разом піднімають руки вгору).
Фізкультхвилинка – гра
«Чапля»
Педагог оголошує конкурс на кращу чаплю. За сигналом діти повинні праву ногу зігнути в коліні, повернути її на 90 градусів до лівої і притиснути ступню до стегна лівої ноги якомога вище. Руки на поясі. Очі заплющені. Необхідно протриматися в такому положенні якомога довше. Ця гра тренує вестибулярний апарат і розвиває здатність концентрації уваги, а також завжди дуже смішить дітей.
Гра «Кінопроба»
Дітям пропонується спробувати себе у ролі артистів.
Зобразити білих ведмедиків, які раптом опинилися у Африці.
Таночок маленьких слоненят.
Бабусю, якій захотілося пострибати на скакалці тощо.
Ця гра сприяє розвитку фантазії дітей і дуже весела.
Гра «Ось так»
Діти стають у коло. Педагог запитує дітей:
- Як живеш?
- Ось так! (Піднімають палець вгору)
- Як ідеш?
- Ось так! (Показують)
- Як біжиш?...
- Вночі спиш?..
- Як стрибаєш?...
- Як гуляєш?.. і т.д.
Дихальна фізкультхвилинка
«М’яч»
Уявіть, що у вас в руках м’яч. Зробіть глибокий вдих і виконуйте команду «М’яч пробитий» - зі звуком «с-с-с» починайте випускати потроху повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м’яч.
«Рубання дров»
Діти стають прямо, ноги ширші за плечі. Руки опущені, пальці зчеплені в замок. Піднімають руки вгору, вдихають, прогинаються назад. Потім, різко видихаючи зі звуком «ха», нахиляються, опускають руки, як при ударі сокирою, поміж ніг і відразу піднімають їх вгору. Повторити цю вправу 5-10 разів. Дуже важливо, щоб звук «ха» був результатом різкого видиху, йшов з грудної клітки. Ця вправа добре очищає дихальні органи, покращує їхню роботу.
Психологічна фізкультхвилинка
«Після дощу»
Діти уявляють, що зараз гаряче літо. Щойно пройшов дощик. Вони обережно ступають, ходять навколо калюж, щось собі уявляють, стараються не замочити ніг. Потім, розвеселившись, стрибають по калюжах так сильно, що бризки летять на всі боки. Їм дуже весело.
«Морозиво»
Я знаю, що всі ви любите морозиво. А тепер уявіть, що ви побували в гостях у Снігової Королеви. Замерзли і самі стали схожі на морозиво. Тіло, ноги, руки скуті холодом. Б-р-р… Але прийшов добрий чарівник і сказав: «Закрийте очі! Покладіть руки на коліна. Вам зручно. Вам нічого не заважає. Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтаюють пальчики ніг, зігріваються і відтаюють ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики рук. Пальці розслабляються. Тепло іде від кистей до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Нам тепло. Тепло іде по всьому тілу, від живота піднімається до грудей, шиї, голови. Обличчю жарко, воно розслабилось».
Розтануло морозиво, розтеклось солодкою калюжкою по підлозі.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай»
Січень просить: «Присідай!»
Встали-сіли, встали-сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
«Час нам братися до справ!»
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько,
Книги розгортаємо –
Знання здобуваємо.
Підготувала методист Сигида С.В. |