В період 7-8 років відбувається активне освоєння
учбової діяльності. Дитина, яку спонукають дорослі, починає вчитися оцінювати
причини своїх досягнень і невдач, тобто розвивати пізнавальну рефлексію.
Присутнє гостре бажання бути успішним в навчанні, що для дитяти означає «бути
хорошим і улюбленим». Тому у деяких дітей з'являється тенденція до зниження
самооцінки, наприклад малюк може думати про себе так: «Я поганий, тому що я
погано пишу (читаю).» Ця тенденція може закріпитися, якщо дитя вважає, що
батьків дуже засмучують його невдачі.
Слід мати на увазі, що у деяких дітей можливе зниження творчих здібностей,
прагнення фантазувати за рахунок появи уміння діяти за зразком.
В цей час активно розвивається воля дитини. Він вчиться стримувати свої
безпосередні імпульси, враховувати бажання інших людей. Починають розвиватися
довільна увага і пам'ять. Але для тривалої концентрації дитяті потрібна
зовнішня допомога: цікаві картинки, звукові сигнали, ігрові ситуації. Увага
залежить не лише від волі дитини, але і від його темпераменту. Стійкість уваги
знижується до кінця дня, тижня, учбової чверті, після захворювань.
Вчитель продовжує залишатися значимою фігурою. Але з'являється більш особове
відношення до нього - прагнення до спілкування з ним на перервах, прогулянках.
З'являється здатність диференціювати особистісні якості однолітків.
У деяких другокласників може спостерігатися сильне прагнення до лідерства. Між
деякими дітьми з'являється суперництво.
Починає розвиватися здібність до співпраці у іграх і навчанні. Діти вчаться
домовлятися, поступатися один одному, розподіляти завдання без допомоги
дорослих. Але це їм ще важко робити.
Дитина починає усвідомлювати свою роль в сім'ї, стосунки між батьками. Глибоко
страждає, якщо вони його не задовольняють.
Джерело: http://www.metodkab.gym2.ru
|