Засвоєння нових знань:
1. Організація класу.
2. Актуалізація і корекція опорних знань та
уявлень.
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
4. Мотивація навчальної діяльності учнів.
5. Сприймання нового матеріалу, його
усвідомлення.
6. Узагальнення та систематизація набутих
знань.
7. Підсумки уроку.
8. Домашнє завдання.
Урок засвоєння умінь та навичок:
1. Організація класу.
2. Перевірка домашнього завдання:
актуалізація та корекція опорних знань (підготовчі вправи).
3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
4. Мотивація пізнавальної діяльності.
5. Вивчення нового матеріалу, нового способу
дій (ввідні вправи).
6. Первісне застосування набутих знань про
способи дії (пробні вправи, коментовані вправи).
7. Застосування знань у стандартних умовах
(тренувальні вправи).
8. Підсумки уроку.
9. Домашнє завдання.
Урок застосування умінь та навичок:
1. Організація класу.
2. Перевірка домашнього завдання. Відтворення
та корекція опорних знань, умінь та навичок.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
4. Мотивація пізнавальної діяльності,
загальний інструктаж.
5. Усвідомлення змісту й послідовності
використання практичних дій.
6. Самостійне виконання учнями завдань
(вправи нестандартні, вправи творчі, обговорення проблем, лабораторні або
практичні роботи) під контролем і за допомогою вчителя.
7. Узагальнення і систематизація результатів
роботи класу.
8. Підсумки уроку.
9. Домашнє завдання.
Урок узагальнення й систематизації знань:
1. Організація класу.
2. Відтворення і корекція опорних знань теми.
3. Повторення. Аналіз основних понять теми,
фактологічного матеріалу.
4. Узагальнення та систематизація понять,
аналіз зв’язків між ними.
5. Повторення основних способів дій.
Застосування набутих знань до розв’язку типових задач у стандартних і нестандартних умовах.
6. Висновки і підсумок уроку.
7. Домашнє завдання.
Урок перевірки та корекції знань
1. Організація класу.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
3. Мотивація пізнавальної діяльності.
4. Перевірка знань та умінь учнів. Контроль
за самостійністю виконання завдань.
5. Збір виконаних робіт.
6. Підсумок уроку.
Аналіз
результатів уроку є одним з етапів майбутнього уроку.
7. Домашнє завдання, як правило в розрізі
груп та індивідів за рівнем їхнього оволодіння знаннями, уміннями, навичками
теми.
Структура комбінованого уроку може змінюватися в залежності від того,
які дидактичні цілі поєднуються в ньому. Структура комбінованого уроку, в якому
розв’язуються завдання
формування нових знань і умінь, може мати такий вигляд:
1. Організація класу.
2. Актуалізація і корекція опорних знань.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
4. Мотивація пізнавальної діяльності.
5. Сприймання нового матеріалу, його
усвідомлення.
6. Узагальнення і систематизація знань.
7. Первісне застосування знань (пробні
вправи).
8. Застосування знань в стандартних умовах.
9. Підсумок уроку.
10. Домашнє завдання.
Структура комбінованого уроку, в якому виконуються дві мети –
формування нових знань та перевірка і контроль набутих знань – має такий
вигляд:
1. Організація класу.
2. Актуалізація і корекція знань.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
4. Мотивація пізнавальної діяльності.
5. Сприймання нового матеріалу.
6. Узагальнення й систематизація знань.
7. Організація учнів на виконання контрольної
роботи.
8. Перевірка знань і умінь учнів. Контроль за
самостійністю виконання.
9. Збір виконаних робіт.
10. Підсумок уроку.
11. Домашнє завдання.
Порівняльний аналіз структури уроків різного типу
свідчить про наявність як спільних, так і характерних етапів уроків. До обов’язкових
етапів уроку відносяться організація класу, повідомлення теми і мети уроку,
мотивація пізнавальної діяльності, актуалізація і корекція опорних знань,
підведення підсумків уроків, домашнє завдання. Інші етапи уроку мають
специфічні характеристики і зустрічаються лише в уроках, тип яких співпадає зі
змістом навчальної діяльності. |