23.
|
Птахи восени. Перелітні та осінні птахи.
|
|
24.
|
Звірі восени. Підготовка звірів до зими.
|
|
25.
|
Взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і
тваринами восени.
|
|
26.
|
Коли ліс дякує, а коли ображається?
|
|
|
Природа
взимку (8 год + 2 резервних години + запитання до природи)
|
|
27.
|
Зима,
ознаки зими в неживій природі.
|
|
28.
|
Екскурсія.
Практична робота. Спостереження за
формою сніжинок за допомогою лупи.
|
|
29.
|
Планування
спостережень за природою взимку
Творче завдання. Складання казки про
зиму.
|
|
30.
|
Замерзання води. Лід.
|
|
31.
|
Дослідження
замерзання води, властивості льоду(розширення води при замерзанні, плавання льоду у воді)
|
|
32.
|
Погода взимку (зміна температури, хмарність, опади).
Ожеледиця, заметіль.
|
|
33.
|
Народні прикмети про погоду взимку.
|
|
34.
|
Рослини
взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку
Дослідницький практикум. Як зберегти
ялинку перед новорічними святами?
|
|
35.
|
Тварини
взимку. Птахи і звірі взимку.
|
|
36.
|
Турбота людей про тварин взимку.
|
|
37.
|
Запитання до природи. Які спостереження за природою
допомогли людині створити календар?
|
|
|
Природа
навесні (14 год + запитання до природи)
|
|
38.
|
Весна та її ознаки. Планування спостережень за
природою навесні. Творче завдання.
Складання казки про весну.
|
|
39.
|
Повітря
та його властивості.Демонстрації та досліди (повітря існує, займає частину
простору, розширюється при нагріванні).
|
|
40.
|
Вітер
як рух повітря.
|
|
41.
|
Погода навесні. Підвищення температури повітря.
Відлига, Повінь. Льодохід.
|
|
42.
|
Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток
бруньок, цвітіння.
|
|
43.
|
Ранньоквітучі травянисті рослини.
|
|
44.
|
Міні-проект «Не зривай первоцвітів».
|
|
45.
|
Весняні
роботи людей на городах, полях та садах у рідному краї.
|
|
46.
|
Зміни
в житті тварин навесні. Поява комах.
|
|
47.
|
Повернення перелітних птахів. Влаштування гнізд,
насиджування та виведення тпашенят.
|
|