Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 07:17

Класна країна 2 - А

Меню сайту
Готуємося до школи
Категорії розділу
Новини класу [20]
Щоденник [3]
Читайлик [11]
Позакласне читання [6]
Готуємось до контрольних [8]
Корисні канікули [9]
Тренажери [9]
Наші презентації [3]
Підручники 4 кл [1]
Англійська мова [0]
Міні-чат
Початкова школа

«Методичний портал»

Сайт зареєстровано
Каталог українських сайтів
Освітній портал Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов
Підтримка сайту
продвижение бесплатно общение строителей
Користувачі
OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Юзери онлайн:
Нас відвідали:

Каталог файлів

Головна » Файли » Портфель » Новини класу

Герої були, є і будуть
10.03.2015, 18:09

Виховний захід

Герої були, є і будуть

 

Хід заходу

Грає  козацький  марш

Вчитель.

Кордони не спинять польоту могутнього слова.
Хто серцем могутній – ні куля, ні шабля не вб’є.
За нас – Батьківщина і рідна нескорена мова,
Не треба чужого, але й не відпустим своє.
За рідну домівку поклали життя вірні діти,
Герої, що завжди залишаться в наших серцях,
За землю, за матір зробили, що мали зробити,
Герої не гинуть, герої живуть у піснях.

 Я розпочала сьогоднішню виховну годину цим віршем тому, що у ньому автор згадує і прославляє тих вірних синів Батьківщини, які в різні часи поклали своє життя за рідний край, за свою Батьківщину. Це і козаки, які боронили рідну землю від ворога, і солдати, які воювали під час Великої Вітчизняної війни, і наші сучасники, які відстоюють сьогодні незалежність нашої держави. Які думки, відчуття викликав у вас цей вірш? Я пропоную вам із запропонованого переліку емоцій обрати ті, які у вас виникли під час слухання цього твору.  Можете розпочати свою фразу словами: „Я відчував...” і далі назвати свою емоцію.


 

Співчуття

Радість

Сум

Подив

Гордість

Задоволення

Горе

Провина

Зневага

Сором

Байдужість

Страх

Образа

Страх

Щастя

Сумнів

Злість

Недовіра


 

Відповіді дітей.

Вчитель. У мене особисто,  як і у більшості з вас, цей вірш викликав гордість за наш народ, за нашу Батьківщину і сум від того, що нам прийшлось боронитися від ворога. Під час цієї боротьби Україна втратила багато вірних синів і доньок, які загинули, захищаючи рідну землю.

Вчитель. Отже, сьогодні наша виховна година присвячена героїзму, героїчним вчинкам, любові  до рідної землі, патріотизму (вчитель показує на дошку, де написана назва заходу) – „Герої  були, є і будуть”.

  • То хто ж такі герої?
  • Які саме вчинки можна вважати героїчними?
  • Саме на ці питання ми і спробуємо  з вами дати відповіді і з'ясувати,  як ці поняття пов'язані між собою.

Вчитель. Герой.  Який він? Якими рисами наділена людина, здатна на подвиг, геройський вчинок?

Відповіді дітей.

  • А звідки у людей беруться такі гарні якості?
  • Так, дійсно, все починається перш за все з родини, родинного виховання, родиного спілкування.
  • Тож давайте послухаємо діалог сина з мамою та дамо відповіді на деякі запитання.

Син

Одна Батьківщина, і двох не буває, 
Місця, де родилися, завжди святі. 
Хто рідну оселю свою забуває, 
Той долі не знайде в житті.
Тут мамина пісня лунає і нині, 
Її підхопили поля і гаї. 
Її вечорами по всій Україні 
Співають в садах солов'ї.
І я припадаю до неї устами, 
І серцем вбираю, мов спраглий води. 
Без рідної мови, без пісні, 
Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.

 

Мама ( грає фонограма)

Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Вирушать з тобою приспані тривоги.
За тобою завше будуть мандрувати
Очі материнські і білява хата.
 

А якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі.
Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.
 

Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки батьківщину.
 

 

 

Вчитель Так, діти,  робити добро, турбуватися про ближніх, захищати слабших, любити свою землю, свій народ, своє місто, бути справжнім патріотом – цьому всьому нас з самого дитинства вчать наші батьки. Нам варто прислухатися до їхніх порад .

-  Тож за змістом вірша що не може вибирати людина?

- А що таке Батьківщина?

- Як називається наша з вами Батьківщина?

-А як називається наша з вами мала Батьківщина?

Давайте   всі разом ще раз згадаємо Легенду про героїчну дівчину Смілу, якою кожен смілянин з дитинства пишається.

 Легенда про Смілу читають діти

То не темна ніч надходить

І не чорні хмари,

То на землі наддніпрянські

Сунули татари.

 

Зібрав княжич своє військо

І в похід пустився,

Над Тясмином в густім лісі

Табором спинився.

 

Довго княжич думав думу.

Де ж знайти стежину,

Щоб татарину до тилу

вивести дружину.

 

Раптом звідки не візьмись

Між зелених в'язів

Появилась дівчина,

Стала перед князем.

 

Кулаками світлий княжич

Потирає очі –

Чи не мавка  лісова

Прийшла серед ночі?

 

Ні, не мавка тоді стала

Перед очі княжі,

Людським голосом дівчина

Своє слово каже.

 

Знаю я крізь ліс, крізь хащу

Потайну стежину,

Можу нею я провести

Всю твою дружину.

 

А коли на небі місяць

Та й зайшов за хмару,

Повела вона дружину

Та й у тил татарам.

 

Не чекав зухвалий ворог

Нападу із тилу –

Пересилила дружина

Всю татарську силу.

 

Вміли козаки побити

Бісову личину,

Та не вміли вберегти

Від стріли дівчину.

 

Ой у тої дівчиноньки

Личко побіліло,

Бо вп'ялась стріла ворожа

У дівоче тіло.

 

Ой, у тої дівчиноньки

Побіліли губи,

  • Скажи, сестро, як ти звешся?

Скажи швидше, люба.

 

…Не узнали славні хлопці,

Як дівчину звати,

Бо уста її ні слова

Не могли сказати.

 

Так і вмерла без імення

Та дівчина мила,

Яку люди за сміливість

Та й назвали Сміла.

 

А коли у тій місцині

Місто збудували,

То на пам'ять про дівчину

Смілою назвали.

Вчитель Вдячна народна пам'ять зберегла найтепліші спогади про дівчину. Вона стала для нас символом невмирущої сміливості, прагнення волі, жертовності та патріотизму, передала жителям міста у спадщину найкращі риси.

Минули роки. Подвиг мужньої дівчини з легенди повторила ще одна смілянка, колишня студентка технікуму харчових технологій мінер Ганна Шейко у 1943 році. Вона розмінувала болота, проклала шлях для атаки нашим воїнам.

-А чи є місце героїчному подвигу сьогодні, в наш час?

- Чи звертали ви увагу на пам'ятну дошку при вході до школи?

- Можливо хтось нам розповість кому вона присвячена?

(Її відкрили восени в пам'ять про випускника нашої школи Безпалого В'ячеслава, який загинув при виконанні службового обов'язку, він затримував небезпечного злочинця.)

Вчитель. На сьогоднішній захід ми запросили ще одну випускницю нашої школи, а  щоб ближче познайомитися з нею і дізнатися її історію наша юна журналістка візьме у неї інтерв'ю.  (інтервю)

Вчитель. Отже герої можуть бути поруч з нами, а ми про це навіть і не здогадуватися. Україна зростила чимало героїв і з метою відзначення громадян України за здійснення визначного особистого геройського вчинку, виявлену трудову доблесть у 1998 році Президентом України було встановлено відзнаку  „Герой України”?(Розповідь вчителя у супроводі презентації.)

Особі, нагородженій відзнакою "Герой України", вручається орден "Золота Зірка" за здійснення визначного геройського вчинку або орден Держави – за трудовий подвиг. Станом на 2 січня 2015 року званням „Герой України” було удостоєно майже 400 громадян України, 138 з них нагороджені орденом «Золота Зірка», за здійснення геройського вчинку, 259 — орденом Держави, за трудові подвиги.

Діти, ви  уважно переглянули презентацію про героїв України.  А давайте визначимо вік людини для героїзму.

- Це можна зробити чи ні, як ви вважаєте? Чи можемо ми стверджувати, що людина лише в 20 років може здійснити подвиг або в 45?  А чи можуть дітки вашого віку здійснити подвиг? Наприклад….

Зараз ми в цьому переконаємося, переглянувши відеоролики про дітей-героїв України.

Перегляд та обговорення відео…..

Вчитель. Готуючись до виховної години клас об'єднався в творчі групи і працював над проектом «Герої були, є і будуть». Кожна група отримала своє завдання і вже готова презентувати свою роботу. Слухаємо презентацію І групи….

ІІ групи…, ІІІ групи……, ІУ групи…..

Вчитель. Діти, то яких  же людей ми можемо називати героями?

Очікувані відповіді дітей:

  • хто любить і прославляє свою рідню землю;
  • хто зберігає вірність своїй Батьківщині,
  • хто рятує чиєсь життя;
  • хто підтримує і розповсюджує нашу українську культуру, наші традиції, наші національні обереги.

Вчитель. Добре, дякую! Дійсно, героями ми можемо назвати тих людей, хто робить значний внесок перед Українською державою у розвитку різних галузей народного господарства і проявляє мужність, відвагу, героїзм і самопожертву при виконанні особливо важливих завдань. Діти, тільки пам’ятайте: героями не народжуються, героями стають. Наш крок до героїчного життя починається з добрих справ.

  • А які добрі справи ми з вами можемо зробити уже сьогодні?
  • Тож ми на цьому нашу виховну годину не закінчуємо, а продовжимо її покладанням квітів до постаменту Небесної сотні на центральній площі нашого міста і ще раз вшануємо пам'ять про тих героїв, які віддали своє життя за нашу вільну, єдину, неподільну Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Новини класу | Додав: Lena
Переглядів: 649 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Міні - профіль
Оголошення

Сделано на Padlet
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання Осталось...
Погода
Наша кнопка



Класна країна 2-А © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz