1. Випишіть у три колонки слова:
1. Звуків і букв порівну.
2. Звуків менше ніж букв.
3. Звуків більше ніж букв.
Радіо, праця, рідне, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об’їзд, сім’я, розбуджений, троє, льон, електрозварник, ідея, обсаджувати.
2. Підкресліть слова, в яких звуків більше, ніж літер.
Майка, читаю, їхав, кущ, маяк, джміль, ялинка, подвір’я, щавель, дзвінок.
3. Доберіть слова до схем.
= 0 = - 0
- - 0 - - 0
0 = 0 – 0 =
- 0 – 0 =: 0
4. Запиши букви приголосних букв українського алфавіту у порядку абетки.
5. Відгадай загадку. Підкресли у тексті букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки.
На грибка я
Схожий трішки:
Зверху – брилик,
Знизу – ніжка,
Я в соснову
Дошку вгруз,
На мені висить картуз.
6. Про які буквосполучення йдеться у загадці?
Це усі повинні знати:
Нас не можна роз’єднати:
Відрізняємося ми чим?
Літер дві, а звук один.
7. Поділіть слова на склади (рискою або дужкою знизу).
Обруч, рак, квітень, гайка, синька.
8. Назвіть звуки в слові рік. Придумайте слова, що починаються з кожного звука даного слова. Складіть з ними речення.
9. Замініть у словах глухі звуки дзвінкими, щоб утворилися нові слова:
Коса - Сірка -
Кіска - Сир –
10. Поставте наголос у словах:
Шофер, подруга, черговий, дочка, олень, читання, кілометр, виразно, засуха, випадок,
одинадцять.
11. Підкресліть букви, в яких «сховався» звук [й].
Дощик м’яту поливає,
А сонечко вигріває.
Розцвітає синя м’ята,
Веселіє біла хата.
12. Запишіть в алфавітному порядку:
Апельсин, колосок, атака, боротьба, наставник, крона, нива, блекота.
13. До якого з даних слів підходить звукова модель:
- = 0 – 0 =: 0
Ніччю, вугілля, століття, світання, колосся.
14. Продовжити ряд слів, добираючи їх так, щоб вони римувалися.
Зразок: Листок – молоток – колобок – колосок – волосок і т. д.
Гілка - …, …, …,
Коса - …, …, …,
15. Підкресліть слова, в яких звуків більше, ніж літер.
Галявина, їжак, лялька, юрба, ящик, в’юн, земля, країна, олівець, щавель, край.
|