Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Правило
1 : Заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що
включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2: Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх.
Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні
добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння,
школу, а може й ... вас.
Правило 3 :Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи
на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою
в собі і подолати невдачі.
Правило 4 : не бийте лежачого. Двійка, а для когось і сімка –
достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина
очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5 : щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся
вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки
про нього.
Правило 6 : вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною,
почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7 : головне : хваліть – виконавця, критикуйте –
виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що
оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її
особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. – найважче : оцінка повинна порівнювати
сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними
нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.
Правило 9 : не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з
власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10 : виділіть у морі помилок острівок успіху, на
якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх
навчальних зусиль.
Правило 11 : ставте перед дитиною найбільш конкретні та
реальні цілі, і вона спробує їх досягти.
Правило 12 : не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі
вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою
успішність у навчанні. Якщо ж в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її
треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна
витягнути дитину до активного життя у навчанні.
Для того, щоб усі правила виявились
ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а
співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої
досягнення.
|