Зміст вимог та питань які використовують для перевірки знань на співбесіді до школи у 1-й клас:
27.07.2015, 19:51
ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ
Соціально-психологічна готовність дитини до школи, це готовність до нового етапу розвитку - школяра, це виражається у відношенні дитини до школи, до вчителя та навчальної діяльності, до однолітків, рідним і близьким, до самого себе.
Тому при вступі в 1-й клас дитина повинна :
Знати правила спілкування;
Наприклад: Знати коли звертатися на «ТИ» а коли на «ВИ», уміти вітатися та прощатися, вміти виражати свої думки і почуття.
Уміти вступати в спілкування з дорослими, з учителями і з однолітками.
Правильно сприймати ситуації уроку, правильно сприймати справжній сенс дій учителя, його професійну роль.
Повинні бути розвинені такі якості особистості, які допомогли б спілкуватися і взаємодіяти з однолітками, поступатися в одних обставинах і не поступатися в інших. Кожна дитина повинна вміти бути членом дитячого суспільства і спільно діяти з іншими дітьми.
Мати адекватну самооцінку.
В тому, як дитина починає оцінювати свої досягнення і невдачі, орієнтуючись на те, як оцінюють його поведінку інші, виявляється зростання його самосвідомості. Це є одним з показників психологічної готовності школяра до навчання. На основі правильної самооцінки виробляється адекватна реакція на осуд і схвалення.
Висока самооцінка може викликати неправильну реакцію на зауваження вчителя. У результаті може виявитися, що "школа погана", "вчитель злий" і т.п.
Вміти правильно оцінювати свою поведінку.
Виконувати правила шкільного режиму, своєчасно приходити на заняття, виконувати навчальні завдання в школі і вдома.
Вміти управляти своєю поведінкою без агресивності
Мати уявлення про навчальну діяльність.
Важливо мати позитивне ставлення до школи для формування інтересу до неї. Екскурсії до школи, зустрічі з учителями допомагають створювати у дитини позитивну установку на навчання в школі.
Вміти швидко освоюватися в новій обстановці.
Відчувати шанобливе ставлення рідних до її нової ролі учня.
Рідні повинні ставитися до майбутнього школяру, його вченню, як до важливої змістовної діяльності, набагато більш значимою, ніж гра дошкільника. Вчення для дитини стає основним видом його діяльності.
Має приваблювати школа своєю головною діяльністю - навчанням;
наприклад, бажання писати, читати, рахувати, розв'язувати задачі; вчитися, щоб бути, як тато.